راهنمای جامع تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا


تحصیل در ایتالیا


تحصیل در ایتالیا


اگر از یک فرد دنیادیده بخواهید یک لیست از کشورهای دیدنی دنیا به شما پیشنهاد بدهد؛ مطمئنا ایتالیا یکی از کشورهایی است که در صدر لیست پیشنهادی او قرار می‌گیرند. زیبایی‌های طبیعی و جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی ایتالیا به اندازه ای است که از کنار نام این کشور نمی‌توان به سادگی گذشت. حالا فرض بگیریم شما یک دانشجو هستید و نظر یک فرد مطلع را درباره تحصیل در ایتالیا می‌پرسید؛ پاسخ او چیست؟

ایتالیا در جنوب قاره اروپا قرار دارد و یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین پیمان شینگن است. ایتالیا در کنار شش کشور صنعتی دیگر، G7 یا گروه هفت را تشکیل داده. این هفت کشور نزدیک به 50% اقتصاد جهان را در دست دارند.



چرا تحصیل در ایتالیا؟


ایتالیا نسبت به دیگر کشورهای توسعه‌‌یافته اروپایی، برای پذیرش دانشجویان خارجی سخت‌گیری کمتری به خرج می‌دهد. این نکته، در کنار کمک‌هزینه هایی که به دانشجویان پرداخت می‌شود و همینطور دانشگاه های معتبری که این کشور دارد و البته جذابیت‌های خود ایتالیا، باعث می‌شود عده زیادی تحصیل در ایتالیا را به کشورهای دیگر ترجیح دهند.

دانشگاه‌های معتبر

ایتالیا دانشگاه‌های معتبر زیادی دارد که شناخته‌شده‌ ترین آنها دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano)، دانشگاه بولونیا (Alma Mater Studiorum - University of Bologna) و دانشگاه ساپینزای رم (Sapienza University of Rome) هستند. انتخاب دانشگاه‌های ایتالیا بخصوص به کسانی که می‌خواهند در رشته‌های هنر، معماری، عمران، باستان‌شناسی و تاریخ تحصیل کنند توصیه می‌شود.

هزینه‌های نسبتا پایین

تحصیل در ایتالیا، نسبت به دیگر کشورهای هم‌سطح اروپایی، هزینه کمتری بر دانشجویان تحمیل می‌کند. یارانه‌ای که دولت به آمورش عالی تخصیص می‌دهد، هزینه تحصیل در ایتالیا را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. این یارانه تحت عوان بورسیه استانی به دانشجویانی که در پرداخت هزینه‌های تحصیل مشکل دارند (اعم از دانشجویان خارجی) پرداخت می‌شود. این بورسیه، جدا از بورسیه ای است که دانشجویان ممتاز می‌توانند دریافت کنند. دانشجویان همچنین اجازه کار دانشجویی هم دارند که می تواند بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی آنها را تأمین کند.

زبان/پذیرش

تدریس در دانشگاههای ایتالیا، به ربان ایتالیایی و انگلیسی صورت می‌گیرد. اما می‌توان با تحصیل زبان ایتالیایی در مدرسه ایتالیایی پیترو دلا واله (Scuola italiana Pietro Della Valle) وابسته به سفارت ایتالیا در ایران، با یک تیر دو نشان زد؛ هم ایتالیایی یاد گرفت و هم با قبولی در دو ترم از سه ترم دوره‌های آموزشی این مدرسه، امکان تحصیل در دانشگاههای ایتالیا را به دست آورد.

اطلاعات بیشتر

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر درباره تحصیل در ایتالیا، هزینه‌های تحصیل و چگونگی گرفتن پذیرش، می‌توانید با گروه مشاوران تحصیلی امیدار تماس بگیرید:

021-88457035-88457242

برچسب ها: تحصیل در ایتالیا , تحصیل در ایتالیا 2016 , شرایط تحصیل در ایتالیا , هزینه تحصیل در ایتالیا ,

[ بازدید : 194 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 9 اسفند 1394 ] [ 14:36 ] [ شهاب ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]