راهنمای جامع تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا - بورسیه ها


تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا - بورسیه ها

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در مورد تحصیل در ایتالیا هزینه‌های نسبتا پایین آن است. دلیل آن هم بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌هایی است که به دانشجویان محصل در دانشگاههای ایتالیا تعلق می‌گیرد و بخش عمده‌ای از مخارج تحصیل در ایتالیا را تأمین می‌کند.

نوعی از این بورسیه‌ ها، آنچنان که در همه جای دنیا سراغ داریم، به دانشجویانی اختصاص می‌یابد که شرایطی از جمله معدل بالا، مدرک تسلط به زبان انگلیسی، توصیه‌نامه استاد، مقاله ISI و ثبت اختراع دارند (داشتن همه موارد الزامی نیست). اما کسانی که این شرایط را ندارند هم می‌توانند به دریافت کمک‌هزینه‌های تحصیل در ایتالیا امیدوار باشند. کمک‌هزینه‌هایی که اداره بورس استان محل تحصیل، تحت عنوان بورسیه استانی به دانشجویانی پرداخت می‌کند که قادر به تأمین هزینه‌های تحصیل خود در دانشگاه نیستند. دانشجویان با ارائه مدارک مالی و در صورت تأیید این مدارک، می‌توانند سالانه مبلغی بین 2500 تا 5200 یورو دریافت کنند. پرداخت این مبلغ در دو قسط صورت می‌گیرد که قسط دوم آن مشروط به این است که دانشجو تعداد مشخصی واحد درسی (حداقل 20 واحد) را پاس کرده باشد، در غیر اینصورت باید قسط اول را هم بازپس دهد. در واقع، این تعهد تحصیلی تنها تعهدی است که دانشجو در ازای دریافت این کمک‌هزینه متقبل می‌شود و تعهدی برای انجام خدمت در کشور ایتالیا نخواهد داشت.

مدارک مورد نیاز:

  • ترجمه رسمی شناسنامه کفیل دانشجو (پدر یا غیر آن)
  • ترجمه رسمی فیش حقوقی کفیل دانشجو (مربوط به سال میلادی قبل)
  • ترجمه رسمی اقرارنامه محضری مبنی بر این که مادر، برادر و خواهر دانشجوی متقاضی کار نمی کنند. (مربوط به سال میلادی جاری)
  • ترجمه رسمی اجاره‌نامه (مربوط به سال میلادی قبل و بمدت حداقل دو سال)

توضیح: برخی شهرها ممکن است مدارک دیگری هم بخواهند. از جمله گواهی یورویی فیش حقوقی و اجاره‌نامه که برای دریافت آن باید به بانک مرکزی مراجعه کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بورسیه‌ های تحصیلی ایتالیا و شرایط اخذ این بورسیه ها می‌توانید با گروه مشاوران تحصیلی امیدار تماس بگیرید:

021-88457035-88457242

برچسب ها: ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , هزینه تحصیل در ایتالیا , بورسیه ایتالیا , بورسیه استانی ,

[ بازدید : 206 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 22 فروردين 1395 ] [ 17:25 ] [ شهاب ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]