راهنمای جامع تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا - با مدرسه ایتالیایی پذیرش بگیریم


تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا - با مدرسه ایتالیایی پذیرش بگیریم

تحصیل در ایتالیا بعلت هزینه‌های نسبتا پایین تحصیل و زندگی و نیز شرایط نسبتا آسان ایتالیا برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی، انتخاب خیلی از افرادی است که به دنبال تحصیل در دانشگاهی معتبر در کشوری توسعه‌یافته هستند؛ بخصوص که ایتالیا جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی زیادی هم دارد.

چگونه از دانشگاههای ایتالیا پذیرش بگیریم؟

برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای ایتالیا می‌توان از طریق آنلاین و مکاتبه با دانشگاهها اقدام کرد اما راه دیگری هم هست و آن شرکت در دوره‌های یادگیری زبان ایتالیایی مدرسه ایتالیایی است.

مدرسه ایتالیایی (Scuola italiana Pietro Della Valle) وابسته به سفارت ایتالیا است. مدرسه ایتالیایی در خیابان لواسانی (فرمانیه) تهران، روبروی سفارت ایتالیا قرار دارد. این مدرسه دوره‌های آموزش زبان ایتالیایی برگزار می‌کند که با شرکت و قبولی در این دوره‌ها می‌توان ضمن آشنایی با زبان ایتالیایی، ویزای دانشجویی ایتالیا را هم دریافت کرد. ایران و ایتالیا تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرده‌اند که براساس آن سالانه 400 ایرانی می‌توانند از طریق مدرسه ایتالیایی ویزای دانشجویی ایتالیا را دیافت کنند.

افرادی که حداقل 18 سال سن دارند می‌توانند در دوره های مدرسه ایتالیایی شرکت کنند. برای شروع هم باید به سایت مدرسه مراجعه و به شکل اینترنتی ثبت نام کنند. طول هر دوره 120ساعت (60جلسه 2ساعته) است که در سه روز هفته (روزهای فرد یا زوج) برگزار می‌شود. در این دوره‌ها طی 3 ترم و سه لول A1,B1,B2 زبان ایتالیایی آموزش داده می‌شود که قبولی در امتحان‌های پایانی ترم B1 شرط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا است. به دلیل اهمیت بالا، دانشگاه Siena (دانشگاه زبان های خارجی) امتحان‌های پایانی ترم B1 ‌را برگزار و به پذیرفته‌شدگان مدرک B1‌ چیلز (CILS) اعطاء می‌کند. مدرک چیلز سطح شناخت و توانایی استفاده افراد از زبان ایتالیایی را نشان می‌دهد.

البته متقاضیان، بدون گذراندن دوره‌های آموزشی مدرسه ایتالیایی هم می‌توانند با قبولی در امتحان استرنی B1 که هرسال در ماه دسامبر (آذرماه) برگزار می‌شود موفق به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا شوند. مسلما شرکت در این امتحان به کسانی که با زبان ایتالیایی آشنایی ندارند یا آشنایی کمی دارند، توصیه نمی‌شود.

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

برچسب ها: ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , مدرسه ایتالیایی , مدرسه ایتالیایی در تهران ,

[ بازدید : 192 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 31 فروردين 1395 ] [ 18:04 ] [ شهاب ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]