راهنمای جامع تحصیل در ایتالیا

پزشکی در ایتالیا - داروسازی در ایتالیا

پزشکی در ایتالیا

پزشکی در ایتالیا

افرادی که خواهان تحصیل پزشکی در ایتالیا هستند باید در آزمونی به نام IMAT (International Medical Admissions Test) شرکت کنند. این آزمون را دانشگاه کمبریج هر سال بطور همزمان در 12 شهر دنیا از جمله دبی برگزار می‌کند.

شرکت‌کنندگان در آزمون IMAT که به زبان انگلیسی برگزار می‌شود 100 دقیقه زمان دارند تا به 60 سؤال این آزمون پاسخ دهند. سؤالات آزمون 5 گزینه‌ای است و هر پاسخ درست 1.5 امتیاز و هر پاسخ غلط 0.4 امتیاز منفی دارد و بالاترین امتیاز 90 است. این 60 سؤال در زمینه شیمی، زیست شناسی، ریاضی و فیزیک، منطق و اطلاعات عمومی طرح می‌شوند.

افرادی که خواهان شرکت در آزمون IMAT هستند باید مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی (12 سال تحصیلی) و نیز مدرک زبان (آیلتس 5.5 یا تافل 87) داشته باشند. زمان ثبت‌نام در ماه فوریه و هزینه آن 105 پوند انگلیس است.

با توجه به سهمیه کم دانشگاههای ایتالیا برای پذیرش دانشجویان غیراروپایی در رشته‌های پزشکی (کمتر از 100 نفر در هر سال) شرایط برای متقاضیان تحصیل پزشکی در ایتالیا سخت است اما در صورت قبولی در آزمون ورودی، دانشجویان ایرانی می‌توانند با استفاده از کمک‌هزینه‌ای که به دانشجویان کشورهای جهان سوم تعلق می‌گیرد (و هزینه شهریه و خوابگاه را پوشش می‌دهد) امکان تحصیل ارزان در دانشگاههای ایتالیا را بدست آورند.

داروسازی در ایتالیا

آرمون ورودی رشته داروسازی در خود ایتالیا و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. پذیرفته‌شدگان در این آزمون، یک دوره 5ساله (کارشناسی پیوسته) را همراه یک دوره کارآموزی 6ماهه در بیمارستان یا شرکت‌های دارویی می‌گذرانند. پس از گذراندن این دوره‌ها، دانشجویان برای دریافت مجوز داروسازی باید در یک آزمون سراسری شرکت کنند.

توجه: ایرانیانی که از کشورهای انگلیسی‌زبان (هند، مالزی، فیلیپین، قبرس، ارمنستان و …) مدرک کارشناسی 4ساله داروسازی گرفته‌اند می توانند از فرصت ویژه برای ادامه تحصیل در ایتالیا و اخذ مدرک دکترا استفاده نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه تطابق واحدها و موارد دیگر می توانید با گروه مشاوران تحصیلی امیدار تماس بگیرید:

021-88457035-88457242

برچسب ها: ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , پزشکی در ایتالیا , تحصیل پزشکی در ایتالیا , داروسازی در ایتالیا ,

[ بازدید : 206 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 ] [ 15:02 ] [ شهاب ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]