راهنمای جامع تحصیل در ایتالیا

معرفی دانشگاههای ایتالیا - پلی‌تکنیک میلان

معرفی دانشگاههای ایتالیا - پلی‌تکنیک میلان: دانشگاه پلی‌تکنیک میلان Politecnico di Milano بزرگ‌ترین دانشگاه فنی کشور ایتالیا و یکی از معتبرترین دانشگاههای اروپا است. این دانشگاه بخصوص برای تحصیل در رشته‌های مهندسی (خاصه مهندسی عمران و معماری) انتخاب خوبی است.

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان را فرانچسکو بریوشی (که خود ریاضیدان بود) در سال 1863 با نام مؤسسه فوق تکنیکی Istituto Tecnico Superiore تآسیس کرد. تحصیل در ایتالیا بریوشی نخستین رئیس این دانشگاه هم بود. این دانشگاه در طول تاریخ چندبار تغییر نام و تغییر مکان داده است. از سال 1927 تا پایان جنگ جهانی دوم نام آن پلی‌تکنیک رویال بود و پس از ابنکه ایتالیا اعلام حمهوری کرد کلمه رویال از اسمش حذف شد. جولیو ناتا Giulio Natta که در سال1963 همراه با کارل زیگلر آلمانی جایزه نوبل شیمی را برای کشف در زمینه شیمی و فناوری پلیمرها برد، در سال 1924 در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه پلی‌تکنیک میلان فارغ‌التحصیل شد. در دهه هفتاد این دانشگاه با همکاری چند کمپانی دیگر ماهواره سیریو Sirio را طراحی کرد که در سال 1977 به فضا فرستاده شد.

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در کنار دانشگاه بولونیا و دانشگاه ساپینزای رم از معتبرترین دانشگاههای ایتالیا بحساب می‌آیند. این دانشگاه در سال 2012 در رده‌بندی QS دانشگاههای دنیا در رده 244 قرار داشت ولی اکنون در سال 2015 با جهشی قابل توجه در رتبه 187 قرار گرفته است

در حال حاضر پلی‌تکنیک میلان نزدیک 1500نفر استاد و استادیار دارد که از میان آنها 200نفر خارجی هستند. بیش از 30هزار دانشجو هم در این دانشگاه درس می‌خوانند که نزدیک به 5هزار نفر آنها خارجی هستند.

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان به کسانی که می‌خواهند فوق‌لیسانس بخوانند؛ اگر معدل لیسانس‌شان بالای 14 باشد و آیلتس 6 داشته باشند، بورسیه‌ای موسوم به DSU ارائه می‌دهد که مبلغ آن در حدود 4500 یورو است و دانشجویان را از پرداخت هزینه‌های تحصیل بی‌نیاز می‌کند. دانشجویان برای این‌که بتوانند سال‌های بعد هم از این کمک‌هزینه استفده کنند باید تعداد مشخصی واحد درسی را پاس کنند.

برچسب ها: تحصیل در ایتالیا , تحصیل در ایتالیا 2016 , شرایط تحصیل در ایتالیا , اعزام دانشجو , دانشگاههای ایتالیا ,

[ بازدید : 207 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 2 اسفند 1394 ] [ 14:25 ] [ شهاب ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]