راهنمای جامع تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا - زبان


تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا - زبان

یکی از مسائل مربوط به شرایط تحصیل در ایتالیا و بطور کلی تحصیل در خارج از کشور، زبان تحصیل است؛ این که دوره‌های درسی به چه زبانی ارائه می‌شوند و آیا فرد نیاز به ارائه مدرک زبان دارد یا خیر.

در پست‌های قبلی (بطور مفصل در پست مدرسه ایتالیایی) توضیح دادیم که یکی از روش‌های گرفتن پذیرش از دانشگاههای ایتالیا گذراندن دوره‌های آموزش زبان ایتالیایی مدرسه ایتالیایی یا قبولی در آزمون زبان استرنی است. از این دو طریق متقاضی، هم مدرک B1 زبان ایتالیایی را که برای تحصیل (به زبان ایتالیایی) در مقطع کارشناسی لازم است دریافت می‌کند و هم با معرفی‌شدن به سفارت ایتالیا، امکان گرفتن پذیرش از دانشگاههای ایتالیا و گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا را بدست می‌آورد.

دوره‌های درسی در ایتالیا (در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) به زبان انگلیسی هم ارائه می‌شوند. برای تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا در مقطع کارشناسی، مدرک IELTS 5.5 مورد نیاز است اما در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا داشتن مدرک زبان انگلیسی فقط برای دانشجویان رشته‌های فنی الزامی است. این دسته از دانشجویان باید مدرک IELTS 6 داشته باشند.

بنا بر توضیحات بالا؛ در بعضی رشته‌ها (در مقاطع مختلف) امکان تحصیل در دانشگاههای ایتالیا ، هم به زبانی ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی وجود دارد. مسلما بسیاری از متقاضیان تحصیل، زبان انگلیسی را بر ایتالیایی ترجیح می‌دهند اما آن دسته از افراد که مدرک زبان ایتالیایی B1 یا A1‌ دارند، هم شانس بیشتری برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای ایتالیا دارند و هم برای زندگی در این کشور و مراوده با مردم آن در موقعیت‌های مختلف کار راحت‌تری خواهند داشت. به این دو مزیت، باید این را هم اضافه کرد که فرصت‌های تحصیلی دانشگاههای ایتالیا به زبان ایتالیایی بیشتر است. بطور کلی می‌توان گفت متقاضیان تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی، بهتر است مدرک زبان ایتالیایی داشته باشند ولی به متقاضیان مقاطع بالاتر می‌توان تحصیل به زبان انگلیسی را هم پیشنهاد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در ایتالیا و ارزیابی شرایط خود برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای ایتالیا می‌توانید با گروه مشاوران تحصیلی امیدار تماس بگیرید:

021-88457035-88457242

برچسب ها: ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , شرایط تحصیل در ایتالیا , زبان تحصیل در ایتالیا , تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی ,

[ بازدید : 202 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 12 ارديبهشت 1395 ] [ 15:44 ] [ شهاب ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]