راهنمای جامع تحصیل در ایتالیا

دانشگاههای ایتالیا - دانشگاه بولونیا


دانشگاههای ایتالیا

دانشگاههای ایتالیا - دانشگاه بولونیا

یکی دیگر از معتبرترین دانشگاههای ایتالیا دانشگاه بولونیا University of Bologna است؛ دانشگاهی که برخی مورخان سال تأسیس آن را سال 1088 میلادی می دانند و قدیمی‌ترین دانشگاه فعال جهان محسوب می‌شود.

دانشگاه بولونیا در شهری بهمین نام تأسیس شده تحصیل در ایتالیا و در حال حاضر دارای 5 پردیس در بولونیا، سیسنا، فورلی، راونا و ریمنی است. این دانشگاه با رتبه جهانی 204 در آخرین رده‌بندی QS‌ بعد از دانشگاه پلی‌تکنیک میلان برترین دانشگاه کشور ایتالیا ارزیابی شده است. در ارزیابی QS دانشگاه بولونیا سی و ششمین دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل در رشته باستان‌شناسی شناخته شده است.

دانشگاه بولونیا 33 دپارتمان، 11 دانشکده و 12 مرکز تحقیقاتی دارد و یکی از بزرگترین دانشگاههای قاره اروپا بحساب می‌آید. از حدود 80هزار دانشجویی که در حال حاضر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند بیش از 5هزار نفر دانشجوی بین‌المللی هستند.

رشته‌های تحصیلی

دانشگاه بولونیا بیش از 200 دوره تحصیلی (از جمله 129 دوره در مقطع کارشناسی و 99 دوره در مقطع کارشناسی ارشد) را در 11 دانشکده زیر ارائه می‌کند:

  • School of Agriculture and Veterinary Medicine / دانشکده کشاورزی و دامپزشکی
  • School of Economics, Management, and Statistics / دانشکده اقتصاد، آمار و مدیریت
  • School of Pharmacy, Biotechnology and Sport Science / دانشکده داروسازی، بیوتکنولوژی و تربیت بدنی
  • School of Law / دانشکده حقوق
  • School of Engineering and Architecture / دانشکده مهندسی و معماری
  • School of Arts, Humanities, and Cultural Heritage / دانشکده هنر و علوم انسانی
  • School of Foreign Languages and Literatures, Interpreting and Translation / دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی، ترجمه و تفسیر
  • School of Medicine / دانشکده پزشکی
  • School of Psychology and Education / دانشکده روانشناسی
  • School of Science / دانشکده علوم
  • School of Political Sciences / دانشکده علوم سیاسی

بیشتر این دوره‌های تحصیلی به زبان ایتالیایی و تعدادی هم به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. در صفحه زیر می توان لیست کامل رشته‌های درسی دانشگاه بولونیا و زبان تدریس آنها را مشاهده کرد:

http://www.unibo.it/en/teaching/degree-programmes

شهریه دانشگاه

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه بولونیا، بسته به رشته و مقطع تحصیلی، شهریه‌های متفاوتی می‌پردازند. شهریه این دانشگاه در مقطع کارشناسی بین 1400 تا 2000 یورو و در مقطع کارشناسی ارشد بین 2000 تا 4000 یورو است. مبلغی که می‌توان بصورت اقساطی هم پرداخت کرد و اگر دانشجو واجد شرایط باشد می‌تواند از کمک‌هزینه‌ها بورسیه تحصیلی ایتالیا و تخفیف در شهریه هم بهره مند شود.

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

برچسب ها: University of Bologna , ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , دانشگاه بولونیا , دانشگاههای ایتالیا ,

[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 9 خرداد 1395 ] [ 12:50 ] [ شهاب ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]